Pasaulinėse „Rotax Max Challenge Grand Finals“ kartingo lenktynėse du lietuviai – greičiausiųjų dešimtukuose

Grįžti atgal
Publikuota: 2023.12.12

Savaitgalį Bahreine finišavo pasaulinės „Rotax Max challenge Grand Finals“ kartingo varžybos, kuriose savo jėgas su su pajėgiausiais „Rotax“ klasės pasaulio sportininkais išbandė ir penki lietuviai.

„Rotax“ varžybos yra vienas iš trijų pasaulyje organizuojamų gamintojų mono taurės turnyrų. Jis yra patvirtintas ir Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) kartingų komisijos.

Finalinėse varžybose visi dalyviai gauna pilną ir visiškai vienodą aprūpinimą – visi lenktyniauja su vienodais kartingais ir turi tiek pat važiavimo ratų. Todėl viskas priklauso nuo vairuotojo ir sugebėjimo tinkamai susireguliuoti techniką.

Per visą šių varžybų istoriją Lietuva yra turėjusi du prizininkus. 2013 metais „Rotax Max DD2“ klasėje triumfavo Simas Juodviršis, o 2022 metais „Rotax Micro Max“ klasėje antrąją vietą užėmė Majus Mazinas.

Nedaug trūko, kad tarp prizininkų lietuviai būtų prasibrovę ir šiais metais, tačiau kai kuriems iš jų tiesiog pristigo sėkmės. Nepaisant to, Lietuvos lenktynininkai Bahreine buvo gana pastebimi ne tik dėl ryškių kombinezonų, bet visi startavo finaliniuose važiavimuose.

Geriausiai iš lietuvių pasirodė „Rotax Micro“ klasės finale šešioliktas startavęs ir po atkaklios kovos septintoje vietoje finišavęs Jokūbas Vaškelis, o 20-as liko Patrikas Jocius.

Varžybos itin viltingai prasidėjo P. Jociui. Po dviejų kvalifikacinių lenktynių jis rikiavosi šeštas, o J. Vaškelis – devintas. Pusfinalio lenktynėse P. Jocius pasirodė dar geriau – iškovojo ketvirtąją startinę poziciją finalui. Tuo tarpu J. Vaškelis pusfinalyje turėjo incidentą ir liko 16-as.

Finale P. Jocius demonstravo puikų greitį ir iki paskutinių ratų kovojo dėl podiumo. Deja, bet lenktynių pabaigoje jis susidūrė su varžovu ir smuktelėjo į 20-ą poziciją. Tuo tarpu J. Vaškelis finale problemų išvengė ir finišavo puikioje septintoje vietoje. Šios klasės čempionu tapo britas Jensonas Chalkas.

„Rotax Mini“ klasės finale devintąją vietą užėmė lietuvis Majus Mazinas. Jis tiesiog įspūdingai pasirodė finalinėse lenktynėse, nes po problemų pusfinalyje Lietuvos sportininkas į lemiamą startą pajudėjo vos 29-as. Per 14 lenktynių ratų jis sugebėjo aplenkti net 20 varžovų. Finale triumfavo britas Rory Armstrongas, o antras finišavo estas Nikita Ljubimovas.

„DD2 Masters“ klasėje į aukščiausias vietas taikėsi Martynas Tankevičius. Po kvalifikacinio važiavimo jis buvo penktas, o pusfinalyje – trečias. Finale visą laiką važiavęs lyderių grupėje, o vienu momentu ir į pirmąją vietą pakilęs M. Tankevičius buvo priverstas sustoti kai susidūrė su techninėmis problemomis. Kitas lietuvis Mykolas Mazinas finalines lenktynes pradėjo iš 20-os pozicijos, o finišavo 11-as. Nugalėjo kanadietis Benas Cooperis.

„Nors užsibrėžtų tikslų pasiekti nepavyko, bet tiek sau, tiek kitiems įrodėme, kad esame pajėgūs kovoti dėl aukščiausių vietų. Todėl tai tik dar labiau motyvuoja dirbti dar daugaiu ir siekti pergalių kitais metais. Man pirmaujant šiek tiek pavedė technika, nes sugedo kuro pompa ir dėl to dingo galia bei teko pasitraukti iš lenktynių. P. Jocius pateko į avariją, bet tai yra lenktynės ir čia dažnai taip nutinka. Iš esmės turime du lenktynininkus, kuriem podiumas buvo ranka pasiekiamas, o kiti lietuviai finišavo dešimtuke arba arti jo, todėl tokio aukšto rango varžybose tai yra puikus rezultatas“, – pasakojo „Lenktynių linijos“ – didžiausios komandos, dalyvaujančios „Rotax“ varžybose visoje Europoje, vadovas M. Tankevičius.

„Rotax DD2“ klasėje „Rotax Max Challenge Grand Finals“ čempionu tapo estas Ragnaras Veerusas. Jis vietą varžybose Bahreine iškovojo triumfavęs Lietuvos kartingo čempionate. Tai tik parodo, kad Baltijos šalių kartingo lenktynininkų lygis yra labai aukštas.

Iš viso Bahreine varžėsi beveik 400 lenktynininkų iš 62 valstybių.

„Trasa ir visa infrastruktūra buvo labai aukšto lygio. Visi dalyviai liko sužavėti varžybų organizavimu ir galima teigti jog tai geriausiai organizuotos kartingo lenktynės 2023 metais. Trasa yra labai greita, su trimis -keturiais pakankamai nestandartiniai posūkiais, prie kurių visiems teko padirbėti ir perprasti. Iš esmės važiuoti buvo labai smagu, su geriausiais lenktynininkais iš viso pasaulio“, – teigė M. Tankevičius.

Kitais metais „Rotax Max Challenge Grand Finals“ vyks spalio 19-26 dienomis Neapolyje (Italija).

Į šias varžybas galima patekti tik laimėjus tam tikrus čempionatus ar tarptautines varžybas. Šiais metais Lietuvos čempionate bilietus į „Rotax Max Challenge Grand Finals “ pelnė tik „Micro“ ir „DD2“ klasės čempionai. Kiti trys lietuviai kelialapius iškovojo kitų šalių čempionatuose. Sausio viduryje paaiškės, kiek kelialapių Lietuvos čempionatui bus skirta 2024 metų sezone.

„Manau, kad Lietuva vėl turės 2-3 bilietus skirtingose klasėse. Jeigu norime turėti daugiau lenktynininkų „Rotax Max Challenge Grand Finals“ varžybose, lietuviams reikės tuos kelialapius iškovoti užsienyje. Esu labai patenkintas šių metų lietuvių skaičiumi, nes tai parodo, kad daugiau kelialapių laimėjome užsienyje nei turėjome jų savo šalyje. Būtų puiku kitąmet pakartoti tokį rezultatą. Žinoma, jei sudėtis bus gausesnė, tai būtų dar smagiau. Juolab, kad tai ne tik aukšto lygio varžybos, bet ir galimybė užmegzti ryšius su kitų žemynų atstovais, kurių įprastai nematome Europoje“, – pabrėžė M. Tankevičius.

LIETUVOS KARTINGO ČEMPIONATO rėmėjas
LIETUVOS KARTINGO TAURĖS rėmėjas